Saturday, December 14, 2013

E-DAY : My BIG family


Tidak seronok lah majlis tunang tanpa family and keluarga terdekat kan...
Adik beradik abah hampir semua datang..kecuali yang Penang and sorang lagi anak yang wakil...
Adik beradik mak pun sama jugak..
Alhamdulillah..meriah suasana..
Sebab majlis tunang ni aku hanya jemput ahli keluarga jer yang lebih..
Orang-orang kat taman ni hanya beberapa orang jer..

Yer lah..baru majlis tunang je kann..
Walimah nanti satu kampung aku jemput..hihihi..




Yang ini adik aku yang bawah aku..
Dalam family panggil angah..
Adik aku yang ni lah yang dah kahwin & ada 2 org anak..
Anak-anak dia lah jadi tempat aku bermanja..
Anak sendiri belum lagi..heheheh




Dalam gambar ni pulak ada makngah (tudung pink blkg), mak tam (tudung silver) 
& cikmah (kanan sekali berbaju merah)


Paksu


Paksu , Uncle (suami makndak) & Paklong (abang abah)
Malam tu paklong aku pun salah sorang wakil nya...



Pak long (abang ipar mak)


Maksu (adik abah) and makndak (baju biru-adik abah)



Nie dikda @ angah , anak makndak yang no.2..
Excited dia dengar aku nak tunang..ye la..umur dah lanjut kan..hehehe
yang dia dukung tu anak buah dia, kira cucu makndak lah..
Ariessa ni anak kepada abang dikda ni..mewakili mak ayah dia..boleh gitu?..hihi
Malam tu dia kena buli..tapi tak ada plak gambar dia..

Lepas aku make up, dia masuk bilik dengan makngah dia..
aku tanya dia..

aku : ariessa @ bobot maklong cantik tak..?
ariessa : (geleng kepala)...siap sebelum tu tenung aku pelik jer..hahaha





Ni jer gambar yang proper and clear aku dengan mak n abah..
Yang lain blur and tak bersedia..
Nak ikut kan abah aku busy minggu tu..tapi dia dapat gak selesai kan semua nya sebelum majlis
Maklum lah..dah kena mangku tugas ketua polis balai..pening kepala dia..sian lak tengok..
Tengok lah..sampai butang baju melayu pun tak ada...huhuu



Baju hijau tu maklong (ipar abah) , iqah (specky) n makndak...


makndak aku nak jugak menyelit dalam gambar ni..hahaha..
yang baju belang-belang tu adik kepada dikda..
dia la yang jadi cameraman malam tu..thanks yer mamat..




Makngah with her son..abangngah @faidi..
Dia dtg siap bawak kan kek lagi..terharu sangat..abangngah ni memang suka baking..
Dari segamat bawa kek yang superb tu..
Bila tengok gambar ni..aku terkenang kan arwah pakngah..
Kalau dia ada, mesti lagi best...
Dah setahun lebih arwah tinggal kan kami semua...
Semoga arwah tenang di sana..



Bergambar dengan sepupu-sepupu yang lain..
Gambar blur lar..huhu..
Amsyar, Nasuha, Najwa and Anis (anak cik nan and arwah acik)



Ariessa , Tini , Mamat and uncle..



Ni adik aku yang bongsu..kat rumah panggil adik @ nabilah...
Selamat ada gambar dengan dia..
Mula-mula entah mana dia pergi..



Mamat @ Ashraf memang wajib bergambar dengan dia..hehehe...
Sepatut nya dia kerja , tapi di usahakan jugak datang...
Nampak jambu jer muka kan..dia Pegawai Imegresen ni..
Umur baru 21..





Gambar with my tunang amd his mother & grandma...
Eh..lupa plak dengan adik dia yang kecik jugak..
Yup..encik tunang ada adik yang baru umur 6 tahun..
Sila abai kan muka tunang aku tu..muka takut flash..pfftt.. aptb..



Hah..ni lah satu-satunya adik lelaki aku..tinggi kan..
Asal lah encik tunang muka camtu..aduhai...





Yang dua orang nih anak cik lan..adik mak lelaki bongsu mak..
yang kakak panggil kina, yang sorang lagi panggil angah @ shaerah..
Dorang ni datang dari ipoh..sampai paling awal lah kira nya..jumaat malam sabtu dah berkampung kat rumah aku..mak dorang lah yang tolong buat kan coklat hantaran tuh...


Ramai lagi yang aku tak sempat nak bergambar...
Ada tuh guna handphone dorang jer..so aku tak dapat lah nak tepek kat sini..


p/s : menghitung hari..tak sabar nak kumpul ramai-ramai macam ni lagi..

2 comments :

  1. Wah! Dah btunang rupenye,darah manes ni!! Tahniah tw! Muke bersewi2 la!B-)

    ReplyDelete
  2. Selamat Bertunang, :)

    Berminat dengan telekung Cantik dari Bella Ammara,
    Boleh dijadikan hantaran perkahwinan,
    Sila ke link :
    http://nhidylife.blogspot.com/2013/12/bella-ammara-year-end-sales.html

    ReplyDelete