Thursday, May 23, 2013

Selain lukis inai..



Aku bila dah masuk ke dapur
Kadang-kadang susah nak stop tau
Memang hari biasa , mak aku yang masak
hei..jangan ckp aku malas or anak mak okey..
Sebab aku dok dengan mak, lepas tu bekerja..
So, bila ada kelapangan je aku akan masak..

Jadi bila dah datang rajin nya tu, macam-macam la yang aku buat..
aku suka cuba resepi-resepi baru..
then bagi keluarga aku rasa..
ye la, kena la cuba buat sendiri..
sbb ada antara menu tu mahal kat luar..
padahal kalau masak sendiri kos nya ciput jer..
idok le mahal, malahan berbaloi2..

Yang paling dorang favourite dan berulang2 kali lah jugak aku buat..
CARBONARA ...eleh..benda senang pun nak kecoh kan..
keluarga aku dulu jarang makan benda2 yang pelik2 ni..
jadi aku lah yang rajin bagi dorang cuba macam2..

aku pernah buat puding roti, bolognese, puding marble
macaroni bakar, puding triffle, kek coklat (yg ni hampeh),
cekodok roti, muffin, apam polkadot
crepe durian, crepe kiwi, crepe mango..
macam2 lah..

 macaroni bakar cheesy



cekodok roti



puding triffle

crepe durian dan crepe kiwi




syirah tengah makan carbonara spagetti
memang faveret dia ni
tgk kuah nya berlinang..kat kedai mana nak dapat




kek batik




apam polkadot
inti peanutbutter


muffin coklat

puding roti


Selain dari tu aku suka tolong mak aku masak
family aku mmg lagi suka buat sendiri antara nya IKAN BAKAR
mak aku dah terror buat sambal dia..memang terbaik
makan la sampai tak muat perut okey..

nak2 bila dah ada pemanggang ajaib kan..
lagi la rajin nak membakor2






ni la sambal nya


selain dari memasak aku ada gak suka buat benda2 d.i.y
pernah buat kan untuk orang wedding bunga tgn crepe paper














 till meet again...










ant blog

2 comments :